Previous Next Play Pause
حلول ماه شعبان ،ماه آل الله مبارک باد حلول ماه شعبان ،ماه آل الله مبارک باد

اشتباهاتی که هنگام کاهش وزن نباید انجام دهید!(1)

  • چهارشنبه, 22 فروردين 1397 ساعت 06:51
  • بازدید 117 بار
بیشتر افراد می‌دانند که اگر بخواهند وزن کم کنند باید کالری کمتری مصرف کنند و به طور منظم ورزش کنند. اما برای اینکه بتوانید با موفقیت وزنتان را کم کنید به چیز‌های دیگری هم نیاز دارید.
بیشتر افراد می‌دانند که اگر بخواهند وزن کم کنند باید کالری کمتری مصرف کنند و به طور منظم ورزش کنند. اما برای اینکه بتوانید با موفقیت وزنتان را کم کنید به چیز‌های دیگری هم نیاز دارید. در میان کار‌هایی که باید انجام دهید، کارهایی هم هست که نباید انجام دهید و این اشتباهات می‌تواند روند کاهش وزن شما را متوقف یا حتی معکوس کند. اشتباهات رایجی که ممکن است مرتکب شوید چیست. نخواندن برچسب‌ها امروزه روی بسته بندی بسیاری از موادغذایی به مفید و سالم بودنشان اشاره شده و شما را فریب می‌دهند که باور کنید واقعا برایتان خوب هستند. اما اگر جدول ارزش غذایی آن‌ها را بررسی کنید، می‌بینید که بیشتر این ادعا‌ها دروغین هستند. همچنین قند زیادی دارند که آن را پشت کلماتی مثل فروکتوز، گلوکز، مالتوز و ... مخفی می‌کنند. یکی دیگر از اشتباهاتی که به خاطر نخواندن برچسب‌ها مرتکب می‌شویم این است که فکر می‌کنیم یک بسته به معنای یک واحد است! اما آیا می‌دانستید یک واحد چیپس تنها ۱۳ تا ۱۶ عدد چیپس است؟ در حالی که حتی در بسته بندی‌های کوچک هم بیشتر از این تعداد چیپس وجود دارد. پس همیشه ترکیبات و جدول ارزش غذایی پشت بسته‌بندی محصول را بخوانید و فراموش نکنید به اندازه هر واحد توجه کنید تا مطمئن می‌شوید به اندازه‌ای که واقعا نیاز دارید، خورده اید. وزن کردن بیش از حد هر روز وزن کردن مستقیما مانع کاهش وزنت نمی‌شود، اما باعث ناامیدی می‌شود. باید بدانید که کاهش وزن سالم و موفق یک فرآیند تدریجی و کند است. هر روز عوامل مختلفی ممکن است روی عدد ترازو تاثیر بگذارد، مثلا تغییر وزن طبیعی در چرخه قاعدگی یا عضله سازی در تمرینات قدرتی. وقتی نتایج دلخواهتان را روی ترازو نمی‌بینید، دلسرد می‌شوید و سراغ خوردن می‌روید، که کاهش وزنتان را متوقف می‌کند. پس برای بررسی پیشرفتتان یک بار در هفته دور کمر، باسن و ران‌ها را با متر اندازه بگیرید. اگر واقعا نیاز دارید خودتان را وزن کنید تا انگیزه بگیرید، بیشتر از یک بار در هفته یا حتی دو هفته این کار را نکنید. نادیده گرفتن تمرینات قدرتی همه شما می‌دانید که برخی ورزش‌ها از بقیه بهتر هستند. اما اگر رژیم غذاییتان را رعایت می‌کنید، ورزش‌های هوازی انجام می‌دهید و سبک زندگی سالمی دارید، اما هنوز به اندازه‌ای که می‌خواهید وزن کم نکرده اید، شاید به این دلیل باشد که از ورزش‌های قدرتی غافل شده اید. تمرینات مقاومتی نه تنها به عضله سازی کمک می‌کند، بلکه سوخت و ساز را افزایش داده و کاهش چربی را سریع‌تر می‌کند. تمرینات هوازی و مقاومتی را در کنار هم انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. می‌توانید آن‌ها را در روز‌های متناوب یا اگر به اندازه کافی زمان دارید، در یک روز انجام دهید. فراموش کردن قند و کالری نوشیدنی‌ها آیا می‌دانید نوشیدنی که سفارش داده اید چقدر کالری دارد؟ نوشیدنی‌های پرطرفدار معمولا بین ۴۰ تا ۶۰ گرم قند دارند. یعنی دو تا سه برابر حداکثر مقدار مجاز در یک روز! نوشابه، آبمیوه و ... سرشار از کربوهیدرات‌ها و کالری‌هایی هستند که هنوز شما را گرسنه نگه می‌دارند، چون مغز شما به کالری‌های مایع مثل کالری غذا‌ها واکنش نشان نمی‌دهد. پس آب بنوشید! اگر آب ساده را دوست ندارید می‌تواند چند قطعه لیمو، برگ نعناع یا توت‌های مورد علاقه تان را به آن اضافه کنید تا طعم‌دار شود. چای سبز شیرین نشده هم گزینه خوبی است.
No images

فدراسیون ورزش‌های رزمی جمهوری اسلامی ایران

آدرس: تهران - میدان هفت تیر - خیابان شهید مفتح جنوبی - خیابان ورزنده - درب ضلع جنوبی مجموعه ورزشی شهید شیرودی پلاک 19- طبقه دوم

 تلفن: 88835440

روابط عمومی: 88344995 - 88344996

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دسترسی سریع